Här kan du som boende hitta svar på några av de frågor vi får oftast per telefon.
Om du inte hittar svaret på din fråga är du självklart välkommen att ringa eller skicka e-post till oss. Jag vill betala via autogiro. Enklast är att logga in på din internetbank och lägga upp din bostadsrätts-/samfällighetsförening som mottagare för autogiro. Vi får då in dina uppgifter direkt från banken och lägger upp ditt autogiro. Om du saknar internetbank kan du ladda ner blankett för autogiro här eller kontakta oss per e-post eller telefon så skickar vi dig en blankett. Jag vill få min avi elektroniskt. E-faktura anmäler du via din internetbank. Observera att du ska lägga till ABJ Boförvaltning AB som mottagare för e-faktura. Du kan också få din vanliga avi via e-post om du så önskar. Skicka då e-post med ditt önskemål till oss. Jag har tappat bort min avi. Kontakta oss då via antingen e-post eller telefon. Vi svarar oftast på e-posten inom någon timme under kontorstid. Glöm inte att ange vilken förening och lägenhet det gäller eller ditt personnummer. Jag behöver en underskrift av meddelande om pantsättning. Det är vi på ABJ Boförvaltning som skriver under din pantsättningshandling, Vi ser också till att den registreras i lägenhetsregistret och att banken får de uppgifter de behöver. Glöm inte att själv skriva under den innan du skickar den till oss. Pantsättningsavgift. Pantsättningsavgiften tar föreningen ut när du tar nya lån med lägenheten som säkerhet. Avgiften avser registrering av pantsättningen i lägenhetsregistret. Överlåtelseavgift. Övelåtelseavgift är en avgift på 2.5% av prisbasbeloppet som tas ut av föreningen i samband med en överlåtelse. Avgiften betalas av köparen eller säljaren beroende på vad som står i föreningens stadgar eller vad styrelsen har beslutat om. |
|